مهاجرت به ترکیه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 88
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 938
:: باردید دیروز : 2957
:: بازدید هفته : 938
:: بازدید ماه : 938
:: بازدید سال : 117338
:: بازدید کلی : 492138

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

مهاجرت به ترکیه
چهار شنبه 6 تير 1403 ساعت 12:11 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )



در این مقاله شرکت مهاجرتی شاهان به مهاجرت به ترکیه و نحوه زندگی در ترکیه بر اساس قانون 2024 می پردازیم. این روزها که زندگی در ترکیه و مهاجرت به ترکیه طرفداران زیادی پیدا کرده است، ترکیه در سال های اخیر میزبان مهاجران زیادی به ویژه پناهجویان سوری بوده است.

تعداد زیادی از مهاجران برای کار و تحصیل به این کشور رفتند. گفتنی است ترکیه با وجود اینکه بخشی از اتحادیه اروپا است، هنوز به عنوان یکی از اعضای رسمی اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته نشده است.

برای ترکیه شروع کنید

مهاجرت به ترکیه باعث شده است که افراد زیادی به دلیل نزدیک بودن به ایران برای اقامت ترکیه اقدام کنند. ترکیه به دلیل واقع شدن در دو قاره آسیا و اروپا از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار است.

ترکیه با ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان همسایه است و از شمال با دریای سیاه و از جنوب غربی با دریای مدیترانه احاطه شده است.

به همین دلیل اقتصاد ترکیه مبتنی بر تجارت دریایی و کشتیرانی است و یکی از عواملی است که زندگی این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. پایتخت این کشور آنکارا و پایتخت آن استانبول است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

زبان رسمی این کشور ترکی است و کسانی که به زبان ترکی تسلط دارند بهتر می توانند نیازها و روابط روزمره خود را برطرف کنند. واحد پول لیر ترکیه و دین رسمی ترکیه اسلام است.

روش مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از توریستی ترین و زیباترین کشورهاست که سالانه تعداد قابل توجهی از مردم مایل به مهاجرت به ترکیه هستند. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنند.

از طریق تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید

وجود بسیاری از دانشگاه های معتبر و استانداردهای پایین زندگی در ترکیه، متقاضیان را ترغیب به تحصیل در مقاطع بالاتر در ترکیه کرده است. تحصیل یک روش زندگی در ترکیه است.

متقاضیانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند ابتدا باید پذیرش دانشگاه را کسب کنند، سپس به کنسولگری ترکیه در کشور خود مراجعه کرده و از طریق نامه پذیرش و فرم درخواست ویزا برای ویزای تحصیلی اقدام کنند.

تحصیل در ترکیه در تمامی مقاطع امکان پذیر است. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی و در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی تدریس می شود و کسانی که مایل به تحصیل در این دانشگاه ها هستند برای پذیرش نیاز به مدرک زبان دارند.

از طریق کار به ترکیه مهاجرت کنید

مهاجرت به ترکیه از طریق کار یکی از بهترین راه ها برای دریافت اجازه اقامت است. برای دریافت مجوز کار، ابتدا یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترکیه ای لازم است. متقاضیان باید توجه داشته باشند که تسلط به زبان ترکی یکی از مهم ترین شرایط استخدام با کارفرمایان ترک است و خدمات زبان انگلیسی بسیار محدود می باشد.

شما می توانید از طریق وب سایت هایی که در سراسر دنیا فرصت های شغلی را ارائه می دهند در ترکیه کار پیدا کنید و شهروندان ایرانی به دلیل دسترسی بدون ویزا به مدت 90 روز به تنهایی در ترکیه کار جستجو کرده و شغلی پیدا کنند.

پس از توافق با کارفرما ابتدا اجازه اقامت برای مدت یک سال صادر می شود که در صورت تمدید قرارداد کار توسط کارفرما با سایر ویزای کاری مانند ویزای کار هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، تعمیرکاران فنی قابل تمدید است. و اساتید دانشگاه های ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ترکیه برای سرمایه گذاری با توجه به سیاست های ترکیه برای جذب سرمایه گذار خارجی از چند طریق امکان پذیر است. افرادی که می توانند در ترکیه سرمایه گذاری کنند علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند از مزایای بسیار خوبی نیز برخوردار شوند.

راه های زیادی برای مهاجرت به ترکیه برای سرمایه گذاری وجود دارد از جمله: ثبت شرکت، تجارت، خرید ملک، خرید کالا و اوراق بهادار و ... که می توان از آنها خرید کالا نامید. طبق قوانین ترکیه، این سرمایه گذاری منجر به تابعیت ترکیه می شود.

با خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در این کشور می باشد. متقاضیان برای اخذ تابعیت ترکیه باید ملکی به ارزش حداقل 250000 دلار در ترکیه خریداری کنند.

این ملک می تواند تجاری یا مسکونی باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده باید ظرف مدت 3 سال فروخته شود. با این روش صدور پاسپورت ترکیه برای متقاضیان 3 تا 6 ماه زمان می برد تا از تمامی حقوق شهروندی ترکیه بهره مند شوند.

مهاجرت به ترکیه با ثبت شرکت

یکی از راه های دیگر سرمایه گذاری در ترکیه ثبت شرکت می باشد که در صورت داشتن شرایط ترکیه می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت ترکیه شود. متقاضیان با راه اندازی کسب و کار در این کشور و استخدام 5 شهروند ترکیه اقدام به ثبت شرکت می کنند.

سرمایه گذار باید به مدت 5 سال به دولت ترکیه مالیات بپردازد و اقدامات لازم را برای بیمه کارکنان خود انجام دهد. در واقع کار شرکت در این زمان بسیار مهم است و در این صورت افراد می توانند بعد از 5 سال به خانه های خود دست یابند.

از طریق تولد به ترکیه مهاجرت کنید

ترکیه قوانین خاصی در مورد حق اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، به این معنی که متولد شدن در خاک ترکیه منجر به اقامت و شهروندی برای افراد غیر ترک نمی شود. این تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین کودک شهروند ترکیه باشد.

اما اگر پدر و مادر قبل از تولد فرزند اقامت ترکیه را گرفته باشند و یا از طریق ازدواج اقامت موقت ترکیه را دریافت کرده باشند، در زمان تولد فرزندشان به راحتی می توانند برای او اقامت ترکیه را دریافت کنند.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج، روشی که منجر به تابعیت و اقامت دائم ترکیه می شود، طبق قوانین ترکیه برای ازدواج با یک فرد ترک یا فردی که دارای پاسپورت ترکیه است، سن بالای 18 سال الزامی است.

لازم به ذکر است که از این طریق زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان واقعی بوده و در این مدت با هم زندگی می کنند. این ازدواج باید در ترکیه ثبت شود.

از جمله موارد دیگری که باید به دولت ارائه شود، خانه هایی برای زندگی مشترک، قدرت مالی کافی برای خرج کردن پول هر دو، بدون هیچ پایه و اساس بدی است.

اگر برای دولت ثابت شود که ازدواج طرفین به منظور اخذ اقامت ترکیه است، این امر جرم محسوب می شود و می تواند منجر به حبس و جریمه های مالی کلان شود. ابتدا برای متقاضی اجازه اقامت 3 تا 5 ساله صادر می شود و در صورت ادامه ازدواج، این امر می تواند منجر به تابعیت ترکیه شود.

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

پناهندگی در ترکیه یکی از راه های غیر رسمی برای اخذ اقامت ترکیه است. پناهندگان افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله مذهب، سیاست، ایدئولوژی، جنگ، قومیت، عضویت در گروه و مواردی از این دست در کشور محل سکونت خود امن نیستند. به همین دلایل، ما می توانیم یک پناهنده را در کشورش تحت آزار و اذیت قرار دهیم یا از شکنجه، آزار و اذیت و تهدیدهای دیگر برای بیرون راندن یک فرد از کشورش استفاده کنیم.

به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی پناه می برند که جزو کنوانسیون ژنو هستند. بر اساس قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مربوطه باید برای پناهجویان اسکان امن فراهم کند. این در حالی است که ترکیه موظف است از پناهجویان حمایت موقت ارائه کند و پس از مدتی به کشور دیگری فرستاده شوند.

به همین دلیل بسیاری از قاچاقچیان از راه های بسیار خطرناکی برای انتقال این افراد استفاده می کنند که بسیار خطرناک است. سالانه بسیاری از پناهجویان از این طریق جان خود را از دست می دهند. بنابراین این کشورها شرایط را برای پناهجویان در کمپ ها بسیار سخت و طاقت فرسا می دانند و روند پیگیری را بسیار طولانی می کنند تا پناهجویان از درخواست پناهندگی جلوگیری کنند.

بنابراین این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود و به همین دلیل موسسه آفرینان هیچ گونه خدماتی از نظر سرپناه ارائه نمی دهد. این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما و آگاه سازی شما از خطرات و نکات مهم است. با توجه به شرایط خود روش مناسب و معتبر را انتخاب کنید.




|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: